10 saker



1. jag älskar att rita/måla, ända sen jag var liten har jag tyckt att det har varit jätte roligt. Det finns hur mycket som helst att måla och jag själv föredrar att använda fantasin och måla någonting ur den än att sitta och rita av saker, det är jag inte så väst duktig på. Jag vill bli duktig när jag blir äldre inom det här och övning ger ju resultat!

2. mitt namn utalas kim, det är nog en viktig punkt för er som inte känner mig eller vet vem jag är. Dom flesta som inte känner mig tror att mitt namn utalas sim men det gör det inte. Gillar inte när folk kallar mig sim.. det gör mig oftast irreterad när jag vet att dom gör det med flit. '

3. När jag var liten blev jag mobbad för mitt namn, alla tjejer i min stuga tyckte det var fult eftersom det var ett ''pojknamn'' och ville därför inte vara med mig.

4. Jag blev även mobbad på på gymnastiken av en tjej. hon kallade mig hela tiden tjock och ful även fast vi nästan hade likadan kropps byggnad..? och var var inte ens tjock när jag var liten. hon gjorde det ständigt varje gång och fick mig att inte vilja gå kvar i gymnastiken så jag slutade.

5. Jag ångrar mig att jag slutade gymnatiken, jag skulle inte ha tagit åt mig som jag gjorde då. Men jag var liten, och hade inte samma tankar om jag har idag att man inte ska bry sig vad andra tycker, det är bara brist på avundsjuka. Jag gick i gymnastik 7 år och det var någonting jag verkligen brann för då. Jag är nog lite för gammal för att börja nu, men är så sjukt sugen på att börja igen..

6. Jag har 2 olika yrken jag vill bli när jag blir stor, men jag vet inte riktigt vilken jag vill välja. Jag vill bli inrednings arkitekt, för det verkar otroligt roligt att jobba med. Jag gillar att få en förändring på saker och ting och det bästa jag vet i så kallade ''hobby'' är att måla och hålla på.  Men jag vill även bli spykolog, en sån som hjälper folk som har det svårt, främst barn. jag vet själv hur det är att hålla inne sig saker när man mår dåligt och inte vågar prata ut med varken föräldrar eller vänner. att hjälpa folk och få dom se från ett annat perspektiv i livet, få dom förstå att allting har en lösning och att man inte ska försöka hitta snabbaste vägen ut!

7.jag gillar att tycka till, skriva texter om mina egna åsikter om saker. Jag gillar att dela med mig av det jag själv tycker och tänker och ge folk en uppfattning. När jag har tråkigt så är det faktiskt sysselsättande att skriva av mig om olika saker tex djurplågeri eller fall jag har andra åsikter än vad vissa andra folk har.

8. Jag är rätt fjantig av mig, tar det mesta inte så seriöst som folk kanske trot. Jag gillar att flamsa runt och skämta om allting, även fast folk kanske kan tycka det är lite jobbigt ibland. Men man ska ha kul så länge man är ung, och jag vill inte växa upp. Jag har det bra som jag har det och skulle alltid kunna vara såhär.

9. jag biter på naglarna, och jag vet att det inte är speciellt fräscht. Men det är som ett beroende och jag gör det omedvetet. Men nu har jag börjat använt något som heter stop n grow och det funkar hyffsat bra. Det smakar äckligt och man har smaken kvar i munnen nästan hela dagen känns det som, eller är det bara en inbillning. Men nu har jag fått lite längre naglar och ska försöka spara ut dom tills dom blir fina.

10. Det bästa jag vet är när någon kliar mig på ryggen, det är riktigt skönt. Speciellt när någon har långa naglar. Jag tänker uppfinna en maskin som kliar än på ryggen hur länge man vill. Vadå det finns massage stolar då måste det också finnas kli stolar! för massage och klia är ungefär samma sak.. typ..

nu kanske folk har fått en liten uppfattning om vem jag är, nu vet ni lite mer om mig än vad ni gjorde innan ni läste de här meningarna. Det kanske inte var världens bästa saker jag skrev ner men jag hade lite torka om vad jag skulle skriva om. så detta får duga för denna gång. Nu ska jag antingen lägga mig

Kommentarer
Postat av: jenna

fiiina ögon du har sweeet (:

2010-11-03 @ 01:37:14
URL: http://jennaoberdieck.blogg.se/
Postat av: Henke

Jag har också bitit på naglarna hur länge som helst, men har nu slutat. Slog vad med en tjej på jobbet som också gjorde det. Den som började bita först skulle förlora ett vad. Har hållit upp nu i två månader. Ett tips, tävla mot någon så är det lättare.Hon har inte heller bitit på hela tiden. :) Lycka till, för en tjej med välvårdade naglar blir så mycket snyggare.

2010-11-03 @ 01:55:38
Postat av: veronica

det var bra punkter cimsii :)

2010-11-03 @ 16:05:20
URL: http://vvvveronica.blogg.se/
Postat av: Frida

roligt att läsa ding texter cim:) som är bra, eller hur man ska säga. din blogg är bra:)

2010-11-04 @ 12:12:36
URL: http://friidaanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0