de finns andra.





varje gång jag ser reklamen om unicef slår tanken mig ''tänk om de var jag''. barn och även vuxna som har en dröm att någongång få leva som oss, som en normal människa. dom är tvungen att få jobba stenhårt hela dagen för att försörja sin familj med mat som kanske inte ens mättar deras hungriga magar alla gånger. jag vet att dom skulle göra allt för att få tak över huvudet och mat för dagen. men varje dag sätts deras liv på spel, tänk att vakna upp med tanken att det här kanske är min sista dag? allt fler barn blir undernärda och de har inte tillräckligt med pengar för att fixa in mediciner. vad gör vi åt saken? även fast miljontals människor i världen stödjer deras kamp så räcker det inte till. varför hjälper inte alla till? du kan påvärka och rädda liv. ingen förtjänar bättre än någon annan.

så fort jag får min månadspeng ska jag skaffa ett fadderbarn i afrika.

Kommentarer
Postat av: elin

sv: haha han är så ful. Vad äre med skrattet lixom!?



Jag kan inte ens kolla på dom dära reklamerna. Man mår ju dåligt då man ser det. Värsta är ju att typ postkodslotteriet tex. som ska vara gott exempel för detta skickar bara iväg 22% av alla pengar. Resten hamnar i deras egen ficka.

2011-03-11 @ 02:55:23
URL: http://elintjernblomm.blogg.se/
Postat av: aeel

även fast det är tusentals människor som hjälper dem blir det ju ingen skillnad? fattar inte ens vart pengarna tar vägen, det är synd om dem som lever sådär o: uscha vad hemskt...:_(

2011-03-11 @ 13:29:07
URL: http://emmalindqviist.blogg.se/
Postat av: aeel

sv; jaa eller hur, det är säkert så.. eller att de skickar iväg 10% eller något sådant.. de gör ju ingen skillnad..

2011-03-11 @ 14:03:29
URL: http://emmalindqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0